Zmiana organizacji ruchu na A4 Katowice-Kraków w rejonie węzłów Brzęczkowice i Mysłowice – podmycie skarpy nasypu autostrady

12-09-2017
|
Dodał: karolinasufleta
Zmiana organizacji ruchu na A4 Katowice-Kraków w rejonie węzłów Brzęczkowice i Mysłowice – podmycie skarpy nasypu autostrady
źródło:
Od dzisiaj, tj. od wtorku 12 września, z powodu podmycia skarpy nasypu autostrady A4 Katowice-Kraków, na długości około 1 km zamknięty jest jeden pas ruchu na jezdni w kierunku Katowic, pomiędzy węzłami Brzęczkowice i Mysłowice. Ruch na tym odcinku do odwołania będzie odbywał się tylko jednym pasem, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.

Na skutek silnych opadów deszczu, jakie miały miejsce nad ranem 12 września br., za węzłem Brzęczkowice w kierunku Katowic (km 348+700) podmyta została skarpa nasypu autostrady A4 Katowice-Kraków. Mając na względzie bezpieczeństwo kierowców, koncesjonariusz zdecydował o zamknięciu jednego pasa ruchu, na odcinku o długości ok. 1 km.

– W tej chwili na miejscu są służby techniczne, które zabezpieczają skarpę przed dalszą erozją oraz oceniają skalę zniszczeń. Dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej usunąć skutki podmycia i otworzyć dla ruchu zamknięty pas  – mówi Marta Dobrzańska z biura prasowego SAM SA.

Do odwołania w tym rejonie czynny jest jeden pas ruchu oraz obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h.

Aktualne informacje na temat sytuacji na A4 Katowice-Kraków koncesjonariusz sukcesywnie zamieszcza na stronach: www.via4.pl, www.autostrada-a4.pl oraz na twitterze (@A4KatKra) i facebooku (a4katowicekrakow).

 

###

Informacje o SAM S.A.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskał koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Dodatkowych informacji udzieli:

Marta Dobrzańska

Biuro Prasowe SAM S.A.

e-mail: m.dobrzanska@imagopr.pl

tel. 609 808 120

InSilesia.pl Graviteo Encja.com inwroc.pl inNews.pl
Innowacyjna Gospodarka Europejski Fundusz Rozwoju Regionu