Jakość kiedyś i dziś

10-08-2017
|
Dodał: Magdalena Żuk
Jakość kiedyś i dziś
źródło:
W warunkach współczesnej gospodarki rynkowej, w której zachodzą procesy globalizacji, a także wzrasta konkurencja, ogromne znaczenie ma jakość. Jest ona istotnym elementem decydującym o pozycji przedsiębiorstwa na rynku.
Do niedawna uważano, że jakość dotyczy tylko danego produktu oraz jest cechą wyłącznie techniczną. Sądzono, że jest związana tylko z możliwością kontroli dedykowaną ekspertom i kontrolerom. W dzisiejszych czasach nowoczesne przedsiębiorstwa dbające o jakość, nadają jej szerszy i głębszy sens podkreślając, że jakość dotyczy całościowej organizacji przedsiębiorstwa i ma dla niego wartość strategiczną. Istotną cechą jakości jest także fakt, iż jest ona określana przez konsumentów i dotyczy wszystkich, szczególnie w zakresie jej doskonalenia.

Nowoczesne podejście do problematyki jakości jest standardem w przedsiębiorstwach funkcjonujących w warunkach gospodarki rynkowej. Stałe doskonalenie jakości jest cechą organizacji stosujących systemy zarządzania jakością i koncepcję zarządzania przez jakość.

dr Joanna Rosak-Szyrocka


Członek Kapituły Certifkatu JAKOŚĆ ROKU®


http://jakoscroku.pl/jakosc-kiedys-i-dzis/


https://www.facebook.com/jakoscroku

InSilesia.pl Graviteo Encja.com inwroc.pl inNews.pl
Innowacyjna Gospodarka Europejski Fundusz Rozwoju Regionu