RAFAMET umacnia swoją pozycję w Afryce.

12-04-2017
|
Dodał: adventure_media
RAFAMET umacnia swoją pozycję w Afryce.
źródło:
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. wyprodukuje i jeszcze w tym roku dostarczy odbiorcy z Mauretanii tokarkę podtorową UGE 400 N. Konstrukcja obrabiarki umożliwia reprofilowanie kół ciężkich pojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton.
Maszyna zostanie zamontowana w zakładzie, w którym eksploatowana jest już inna tokarka wyprodukowana w Kuźni Raciborskiej. 

- Zamówiona przez klienta z Mauretanii tokarka podtorowa UGE 400 N obrabiać będzie zestawy kołowe ciężkich lokomotyw spalinowych bez konieczności wymontowywania zestawów z pojazdów. Nasza maszyna spełnia specjalne wymaganie klienta; jej konstrukcja pozwala na obróbkę kół pojazdów, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Jednocześnie, konstrukcja ta jest niezwykle sztywna i gwarantuje utrzymanie geometrii maszyny pomimo tak dużego obciążenia - wyjaśnia Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w firmie RAFAMET S.A. 

- Obrabiarka będzie pracować w trudnych warunkach klimatycznych, w Nouadhibou - w stolicy ekonomicznej Mauretanii. Każda nasza maszyna pracująca w tamtym regionie to spore wyzwanie dla naszych konstruktorów, którzy już przy poprzedniej dostawie do Mauretanii skutecznie uporali się z przeciwnościami klimatycznymi, tj. całoroczną wysoką temperaturą, bliskością Atlantyku z jednej strony, ale też z bezpośrednim sąsiedztwem Sahary z drugiej strony - dodaje Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu w Fabryce Obrabiarek S.A.

Zamawiającym jest SNIM, zarządca infrastruktury kolejowej w Mauretanii, największy w tym kraju pracodawca, a zarazem jedna z największych firm wydobywczych w Afryce. Wspomniane wcześniej oczekiwania odbiorcy wynikają bezpośrednio z przeznaczenia super ciężkich lokomotyw, których zestawy kołowe będą reprofilowane przez tokarkę firmy RAFAMET S.A. Te pojazdy szynowe służą do transportu rud żelaza i stanowią część spektakularnego składu kolejowego o długości ok. 3 km. - Mauretańskie szlaki kolejowe słyną z najdłuższych pociągów towarowych na świecie. Składają się na nie: 4 lokomotywy, ok. 200 wagonów (z których każdy jest przystosowany do przewozu 85 ton rud żelaza) i kilku wagonów osobowych będących dużą atrakcją turystyczną. Masa całego pociągu wynosi ok. 22 tys. ton - mówi Andrzej Rustanowicz.

Zawarty w lutym kontrakt to drugie zamówienie mauretańskiej firmy w spółce z Kuźni Raciborskiej. W tym samym zakładzie, w którym zamontowana zostanie obrabiarka podtorowa od blisko dwóch lat pracuje wyprodukowana w Kuźni Raciborskiej tokarka typu KCM 150 N. Maszyna służy do wytaczania otworów w kołach kolejowych. Jak podkreślają przedstawiciele fabryki, jej niezawodna praca bez wątpienia zwiększyła szanse zdobycia kolejnego zamówienia. - Odbiorca docenił naszą terminowość, wysoką jakość i profesjonalny serwis - podsumowuje A. Rustanowicz. 

Tokarka UGE 400 N zostanie uruchomiona u klienta jeszcze w tym roku. 

* * *

Autor tekstu: Anna Koza, Adventure Media

* * *
RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym oraz zbrojeniowym. Udział eksportu w sprzedaży to około 70-80 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010,00 zł.

* * *
Kontakt:
www.rafamet.com.pl

Aleksandra Dik
aleksandradik@adventure.media.pl
+ 48 604 231 738
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
InSilesia.pl Graviteo Encja.com inwroc.pl inNews.pl
Innowacyjna Gospodarka Europejski Fundusz Rozwoju Regionu